Deklaracja dostępności

Urząd Miejski w Lidzbarku Warmińskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.lidzbarkw.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Nie wszystkie elementy nietekstowe (grafiki, zdjęcia prezentujące istotne informacje) mają dodany tekst alternatywny lub opisy treści.
  • Nie wszystkie pliki do pobrania (w formacie .pdf, .doc i inne) są przygotowane jako
    dostępne, tzn. nie mają struktury pozwalającej osobom niewidomym na ich przeglądanie lub też są skanami dokumentów. Tym samym nie możliwości ich odczytania za pomocą wspomagających programów komputerowych. Alternatywą dla części niedostępnych plików w formacie .pdf są pliki w formacie .doc.
    Od czerwca 2021 r. staramy się publikować wersję zgodną z wymaganiami dostępności.
  • Nie wszystkie teksty zamieszczone w serwisie są napisane w sposób dostępny dla
    osób, które na co dzień nie posługują się językiem urzędowym. Pracujemy nad tym,
    żeby w nowo publikowanych tekstach wyjaśniać trudne słowa, rozwijać skróty oraz
    nie stosować niezrozumiałego słownictwa.
  • Część z opublikowanych tekstów nie ma odpowiedniej struktury nagłówkowej.
  • Nie wszystkie tabele posiadają nagłówki i podpisy.
  • Niektóre opisy odnośników w niewystarczający sposób informują o treściach do których kierują, a niektóre odnośniki w ramach jednego serwisu internetowego nie otwierają się w tym samym oknie.

Treści nieobjęte przepisami

  • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
  • Pliki wytworzone przez inne podmioty niż Urząd Miejski w Lidzbarku Warmińskim i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów nie są dostępne z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych. Dotyczy to również oświadczeń majątkowych, które są pisane ręcznie, następnie zeskanowane, a do których modyfikacji podmiot nie jest uprawniony.
  • Treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
  • Transmisje nadawane na żywo nie mają dodanych napisów dla osób niesłyszących ani audiodeskrypcji. Trwają pracę nad poprawą istniejących niezgodności oraz tworzeniem nowych podstron i dokumentów zgodnie z wymogami.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Anety Ulatowskiej – mejlowo a.ulatowska@lidzbarkw.pl lub telefonicznie 89 767 85 30.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Jacek Wiśniowski – Burmistrz Lidzbarka Warmińskiego,
  • Adres: ul. Aleksandra Świętochowskiego 14, 11-100 Lidzbark Warmiński,
  • mejl: um@lidzbarkw.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Budynek Urzędu Miejskiego

ul. Aleksandra Świętochowskiego 14
11-100 Lidzbark Warmiński

Budynek Urzędu Miejskiego w Lidzbarku Warmińskim znajduje się przy ulicy Aleksandra Świętochowskiego 14 i składa się z czterech kondygnacji. Posiada trzy wejścia:
• Główne wejście od ul. Aleksandra Świętochowskiego 14 – prowadzą do niego schody (cztery stopnie i spocznik), ale jest także wyposażone w podjazd dla wózków oraz barierki z podchwytem
po obu stronach.
• Wejście od strony parkingu – dostępne dla interesantów.
• Boczne wejście od ul. Aleksandra Świętochowskiego – aktualnie nieużytkowane.
Na parterze budynku znajduje się punkt informacyjny oraz biuro podawcze (po lewej stronie od wejścia głównego), co ułatwia obsługę osób z niepełnosprawnościami.
Urząd Miejski jest częściowo dostosowany do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami:
• Brak windy – budynek nie posiada dźwigu osobowego, co może utrudniać dostęp do wyższych kondygnacji.
• Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami – znajduje się na parterze, ale jest częściowo dostosowana.
• Miejsca parkingowe – w pobliżu urzędu znajduje się wyznaczone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami, zlokalizowane po przeciwnej stronie budynku w pasie drogowym ulicy Aleksandra Świętochowskiego.
• Udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami sensorycznymi:
– W holu budynku umieszczono oznaczenia w alfabecie Braille’a.
– Oznaczenia kontrastowe i w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
– Po lewej stronie wejścia głównego znajduje się plan tyflograficzny.
• Do budynków można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: Urząd Miejski w Lidzbarku Warmińskim zapewnia pomoc tłumacza Polskiego Języka Migowego (PJM) wyłącznie na podstawie pisemnego wniosku złożonego minimum 3 dni przed planowaną wizytą w urzędzie. Nie ma możliwości skorzystania z tej usługi w formie zdalnej (np. kontakt mailowy, telefoniczny czy wideorozmowa).
  • Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): https://bip.lidzbarkw.pl/system/obj/3287_Informacja_o_Urzedzie_Miejskim_w_Lidzbarku_War_w_tekscie_latwym_do_czytania.pdf
  • Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): https://youtu.be/uGTD0CHPeXo
  • Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://bip.lidzbarkw.pl/system/obj/3288_Raport_o_stanie_zapewniania_dostepnosci_podmiotu_publicznego_01012025.pdf
  • W urzędzie dostępna jest pętla indukcyjna.
  • Deklaracja dostępności została przygotowana w Generatorze Deklaracji Dostępności.